Tehetségpont

Pénz 7 2019.

Vállalkozásfejlesztésről szóló előadás:

A vállalkozás témájában átbeszéltük, hogy a csoport tagjainak milyen álmai, tervei vannak a jövőt illetően (pl.: egy saját kávézó, egy kis vendéglő, állattartás, vendégház, egyedi ruha készítés, zenész, énekes). A vállalkozás megalapítása előtt milyen lépéseket kell átgondolni, milyen feladatokat kell elvégezni, milyen információkat kell megszerezni a célközönségről, az alkalmazottakról, a termékekről. Hogyan segít ebben nekünk az internet? Mire van szüksége egy vállalkozásnak, milyen lehetőségek vannak (pl.: pályázatok).

Ismét kiváló tehetségpont lettünk

A Madách Imre Kollégium az ezelőtti akkreditáció megújításaként újra elnyerte a Kiváló Tehetségpont címet. A díjátadásra Budapesten került sor. Tevékenységünk célja, hogy az érdeklődő fiatalok hatékony segítséget kapjanak tehetségük felismeréséhez és kibontakoztatásához, minél teljesebb és minél személyesebb információhoz jussanak a különböző tehetséggondozó lehetőségekről.

Digitális Témahét 2017

Megismerkedtünk az informatika világával és egy szakértő informatikussal, aki bemutatta a bigdata-t, illetve a már létező és a jövőben fejlesztésre kerülő robotokat. Legfőbb céljuk az volt, hogy az informatika felé tereljék a fiatalokat.
Továbbá megnéztük a Disconnect című filmet, amely nagyon tanulságos volt. Bemutatta az internetezésben rejlő veszélyeket, olyanokat, mint például: sexting, ismeretlenekkel való chatelés, illetve az adatlopás.
Szóval kellő tájékoztatást kaptunk a témában. Megragadom az alkalmat, hogy az osztály nevében ezt megköszönjem.

Farkas Csaba
10.c

Bővebben: Digitális Témahét 2017

Pénz7

Idén a Pénz 7 keretében két témakörből lehetett választani. „Bankoljunk okosan” és „Vállalkozzunk együtt!” témákból. A 9/AJTP-ben az első pénzügyi téma került megbeszélésre.
Az előadás fő kérdése „Legyen-e Évinek - aki 16 éves - bankszámlája és bankkártyája?”

Beszámoló a foglalkozásról: „Az igazgatóhelyettes Rita néni, tartott nekünk egy igen fontos témában egy foglakozást, melyet prezentációban foglalt össze számunkra. Megtanulhattuk miért jó, vagy miért rossz a készpénz, illetve a bankkártya használata. Megtudtuk ezeknek a használatának előnyeit, lehetséges hátrányait. Csoportokba lettünk osztva, és saját gondolataink szerint próbáltunk pozitív és negatív dolgokat gyűjteni mind a két esetre. Rita néni mesélt személyes tapasztalatokat, melyekre felhívta figyelmünket, nehogy előforduljon ilyen kellemetlenség velünk. A foglalkozás végén egy szerepjátékba csöppentünk. Témája az volt, hogy egy családon belül a kisebbik gyermek kaphat-e bankkártyát, vagy sem. A döntéseink mellet érvelnünk is kellett. Az előadás végén sok információval gazdagodva térhettünk vissza saját kis életünkbe.”

Kiss Tímea 9/AJTP


A pénzügyi ismeretek, hasznos ismeretkörök birtokába juttatják a tanulókat, amellyel későbbiekben is jól sáfárkodhatnak, ha önálló döntéseket kell meghozni a pénzügyeikben. A foglalkozás során a pénzügyi ismeretek közvetítése mellett, felelős bankolási szokások is szóba kerültek.

 

Európai Tehetségpont lettünk

Bővebben: Európai Tehetségpont lettünk

Alkategóriák

Joomla School Templates by Joomlashack